Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out


A Hospital

Hospital is a place where people a treated for illness or injures.

In modern hospitals, there are two separated entrances and many parts of rooms to treat people dealing with their health. One of these is for patients in need of immediate treatment. It is the emergency entrance. The other entrance is the main entrance of the hospital.

On the ground floor inside the main entrance there are probably a reception area and waiting room, and also an office. On this floor may also be the laundry and the kitchen.

On the floor above and below are numerous other departments, for examples: a maternity section for mothers and their babies, rooms of patients, operating rooms, and special rooms such a radiography room, laboratories, pharmacy, and blood bank.
| | 0 komentar | Read More

Naskah drama 3 orang pemain tentang Persahabatan - Perpecahan 3 Sahabat

Dramatic Personae
Aulia
Gadis berumur 14 tahun, berjibab, kecil, baik hati, sabar, jujur dan suka menolong.
Andin
Gadis berumur 14 tahun, berjilbab, baik hati, tidak Pilih-pilih, mudah percaya, dan suka merendahkan.
Audy
Gadis berumur 14 tahun, berjibab, baik hati, tidah pilih-pilih, dan mudah percaya kepada orang lain.
Aldi
Laki-laki berumur 14 tahun, gemuk, rambut keriting, suka Memfitnah, iri hati, suka merendahkan orang lain.


Kisah ini terjadi disebuah sekolah yang sangat terkenal bernama SMPN 1 Tunas Bangsa. Disana ada suatu persahabatan yang sangat erat yang bisa mereka sebut dengan 3BG.
Di ruangan kelas yang terdapat berbagai kursi dan meja yang tertata rapi terjadi suatu keributan, yang disebabkan salah satu anggota 3BG.

Aldi : Kenapa ya...., persahabatan 3BG kok sangat erat ? aku ingin persahabatan mereka jadi putus, tapi bagaimana caranya ? (diam sambil memikir sesuatu)
Aldi : Ah…., aku curi saja dompetnya Andin, dan setelah itu aku Taruh saja di tasnya Aulia, Andin dan Audy pasti akan Akan menuduh Aulia.” Terlihat anggota 3BG masuk kedalam kelas tertawa-tawa.
Andin : ( sambil membuka tasnya dan terlihat sedang mencari sesuatu dan wajahnya sangat gelisah )
Audy : Ada apa Din, kok kayaknya gelisah banget ?
Andin : Aduh gimana nih, dompetku hilang.
Aulia : Kok bias hilang, mungkin ada di rumah kamu.
Andin : Nggak mungkin, tadi aku inget kok dompetku sudah Ku masukkan kedalam tasku.
(Tiba-tiba Aldi memotong pembicaraan mereka dengan lagak sok tahu)
Aldi : Aku tahu siapa yang mencuri dompet kamu.
Andin : Emangnya siapa Al ?
Aldi : Dia adalah sahabatmu sendiri yang bernama Aulia.
Audy : Nggak mungkinlah dia yang mencuri dompetku, kamu kok sok tahu banget sih.
Aldi : Ya sudah kalau kamu nggak percaya, kamu geledah tasnya Aulia.
Andin : Maafkan aku Lia, aku harus menggeledah tasmu untuk Membuktikan omong kosongnya Aldi.
Aulia : Ya sudahlah nggak apa ?” Andin dan Audy menggeledah tasnya Aulia dan beberapa lama kemudian dompet Andin ditemukan ditasnya Aulia.
Aldi : Tuhkan bener kataku, Aulia si miskin itu yang mencurinya.
Andin : Kamu kok tega sih Aulia, kalau kamu butuh uang kamu tinggal bilang sama kami, bukan begini caranya, selama kami selalu membantu kamu, tapi kamu kok tega banget.
Aulia : Tapi bukan aku yang mencurinya.
Aldi : Terus kamu tuduh aku yang mencurinya, jelas dompet Andin ada ditas kamukan?
Audy : Dasar, sudah dikasih hati malah minta jantung.
Andin : Mulai saat ini kamu tidak akan jadi sahabat kamu lagi.
Audy : Dasar kau anak miskin. ( sambil menampar pipi Aulia ) Mereka kemudian duduk ditempat mereka masing-masing
Aulia : Ya Allah, cobaan apa yang kau berikan pada persahabatan Kami, apa salah kami sehingga kau memberi cobaan ini, Ya Allah kembalikan persahabatan kami seperti dulu lagi.
Beberapa lama kemudian bel pulang berbunyi, Andin dan Audy pulang bersama tanpa Aulia. Diperjalanan pulang Andin menerima telpon dari Papanya yang berada diluar negeri.
Kring………kring…..kring….
Andin : Hallo assalamu alaikum, ada apa Pa, kok tumben telpon aku.
Papa : Waalaikum salam, Din Papa mau kasih kabar ke kamu, sebelumnya maafkan Papa, perusahaan Papa Disini bangkrut.
Andin : Apa Pa, bangkrut kok bias begitu ?
Papa : proyek yang Papa Buat mengelami rugi yang sangat besar, Jadi Papa harus menjual perusahaan Papa untuk membayar ganti rugi.
Andin : Jadi kita jatuh miskin Pa?
Papa : Begitulah, besok Papa dan Mama akan pulang ke Indonesia, dan kita harus cari kontrakan rumah, karena rumah kita akan di segel oleh bank.
Tiba-tiba Andin memutuskan telpon dengan rasa tidak percaya.
Andin : Ini nggak mungkin. ( sambil membanting HP nya)
Audy : Ada apa Din ?
Andin : Perusahaan Papaku bangkrut dan sekarang aku jatuh miskin.
Audy : Sabar ya.. Din, ini pasti bias kamu lewati kok.
Andin : Audy kamu adalah sahabat aku yang paling setia denganku, tolong jangan tinggalkan aku.
Audy : Ya… nggak mungkinlah aku ninggalin kamu, tidak seperti Aulia yang menghianati sahabatnya sendiri.
Andin : Terima kasih Audy. Tiba-tiba ada motor yang melaju kencang hingga menambrak Audy, untungnya saja Aulia menolong Audy.
Aulia : Awas Audy.( sambil berteriak dan mendorong Audy )
Audy : Kamu nggak apakan Aulia.
Aulia : Nggak aku nggak apa kok.
( Pengendara motor itu kemudian turun dari mobil )
Aldi : Kamu nggak apa kan Aulia.
Aulia, Andin, Audy : Aldi…..
Aldi : Maafkan aku yaaa, aku nggak sengaja.
Audy : Makanya kalau naik motor itu jangan kencang-kencang.
Aldi : Ya.. maafkan aku.
Andin : Ya.... sudahlah nggak apa.
Aldi : Din aku mau ngomong sesuatu sama kamu, tentang masalah tadi di kelas.
Andin : Emangnya ada apa Al.
Aldi : Sebenarnya yang mencuri dompet kamu itu bukan Aulia, melainkan aku.
Andin : Apa Aldi.
Aldi : Aku iri dengan persahabatan kalian yang sangat erat, makanya itu aku mencoba untuk merusak persahabatan kalian, sekali lagi maafkan aku.
Andin : Jadi bukan Aulia yang mencurinya ?
Audy : Jadi persahabatan kita bersatu lagi dong.
Andin : Bersahabatan kita akan selalu abadi sepanjang masa.
Aulia : Sampai akhir hayat menjemput kita, persahabatan ini Akan tetap bersatu... bersatu.
Andin : 3BG.
Audy : Three.
Aulia : Beautiful.
Andin : Girl.
( Sambil menujukkan tanda persahabatan mereka yang berupa cincin )
Aldi : Oke deh.
( Sambil mengacungkan jempol )
Akhirnya persahabatan mereka bersatu kembali, dan tidak ada yang memisahkan mereka sampai akhir hayat menjemput.
| | 2 komentar | Read More

A Motel

A motel is a kind of accommodation that provides parking space for the guest’s car. That’s why it is called a motel that stands for a motor hotel. The parking space is near building. Sometimes a motel provides a kitchen set to make a simple cook for breakfast. It is usually located in a small town between two big cities.
(Taken from Bahasa Inggris SMP kelas 3)
| | 0 komentar | Read More

A Bank

A bank is an institution with a twofold function. First, it keeps people’s money safe and readily available. In this way it functions as a saving bank. Secondly, it lends money to people who need it. It is also, therefore, a money lender.

Anyone can go to any bank and deposit money, that is, ask the bank to look after it. He becomes a customer of the bank. When he deposits money, we say he opens a bank account.

(Taken from Bahasa Inggris SMP kelas 3)
| | 0 komentar | Read More

Football

Football is a game played by two teams of eleven. They try to score by kicking or heading the ball into the other team’s goal. Ten of the players can not use their hands. The goal keeper can handle the ball to stop it going into the goal.
Games similar to football have been played for many centuries. The rules of the games were written down in 1863. In England, the FA ( Football Association ) cup was first played for in 1872. In the same year, England played Scotland in the first game.
Today the most important International Competition is the World Cup which takes place in every four years. Brazil and Italy have each won the world cup three times.
| | 0 komentar | Read More

Television

Television, or TV, is one of humanity's most important means of communication. It brings pictures and sounds from around the world into millions of homes.

People with a television set can sit in their house and watch the president makes a speech or visits a foreign country. They can see a war being fought, and they can wacth government leaders try to bring about peace. Through television, viewers at home can see and learn about peopl, places, and things in a away lands. Television even takes viewers out of this world as the astronauts explore outer space.

In addition to all these things, television brings its viewers a steady stream of programmes that are designed to entertain. In fact, TV provides many more entertainment programmes than any other kind of information media. The programmes include action-packed dramas, light comedies, soap operas, sports events, cartoons, quizzes, variety shows and motion pictures.

More than 83 million homes in the United States - or 98% of all the country's homes - have at least one television set. On the average, a television set is in use in each home for about 6 3/4 hours each day. As a result, television has an important influence on how people spend their time, as well as on what they see and learn. After they arrive from work, they usually watch TV. Then, the importance of television is proven. (Taken from The New Book of Knowledge)
| | 0 komentar | Read More

Contoh Bahasa Inggris - Cara Membuat Telur Dadar

Todd: Oh, hey, Keri! You cook, right! You're a pretty good cook.

Keri: I'm OK.

Todd: OK. I want to make an omelet, so actually this is really silly, I've never made one before. How do you make an omelet?

Keri: OK, Well, I can teach you how I make them, which is the same way my father and grandmother make them, which is a little special.

Todd: OK. Yeah! Yeah!

Keri: First you take some eggs and crack them in a bowl, and whisk them up, quite, so they're quite high and fluffy, and in a hot pan, and you need a pan that's that's kind of small, that the sides go up at an angle. You put some oil and heat it up, so it's quite hot, and then you take your whipped up eggs, or whisked up eggs, and pour them into the pan, and as it's cooking, if you take a spatula, and push the bottom layer of the egg, to the side, to the sides, and then to the middle, so the uncooked egg gets to the bottom of the pan.

Todd: Oh, OK. Wow!

Keri: OK. And keep doing that until most of the egg is cooked so you should have a nice thick omelet and then flip it over, you'll only have to cook that side lightly. Put your fillings on the top and fold it over and let it sit just long enough to melt the cheese.

Todd: Wow. That sounds really good.

Keri: Mm, it is.

Todd: Wow. What fillings do you recommend?

Keri: Um, well, if you want to do a real simple one, you can just use some pre-made salsa and cheese, and that's easy, or you can do something like cut up some ham and cheese, onions, tomatoes, mushrooms, anything that you like. If you want to make a spinach omelet then you have to add the cooked spinach to the egg mixture. So it's actually cooked in it. It's inside bacon and sour cream is nice and Jack cheese.

Todd: Oh, OK. I'll have to give that a try.

Keri: OK. Sure.
| | 0 komentar | Read More

Donation

Anggota